Den hetsiga fast fashion-konsumtionen tillhör förhoppningsvis snart det förgångna. Behovet av att uttrycka sig genom mode och stil kommer alltid finnas kvar men sätten vi konsumerar mode behöver förändras så att natur och arbetare inte tar skada. Möt Sara Wimmercranz i en frågestund om investerarens perspektiv på modebranschen och hennes egen syn på klädkonsumtionen. Vilka företag i branschen blir de stora vinnarna när affärsmodeller uppdateras och slutar handla om att sälja så många plagg som möjligt i en linjär modell diskuteras. Så även hur konsumenten vill tillgodose sin modeinförskaffning framåt.
Moderator: Helena Torhage
Öppen för alla. Ingen anmälan krävs men begränsat antal platser, principen först till kvarn gäller.
Om Sara Wimmercranz
Sara är entreprenör, investerare, drake i SVTs Draknästet och greenfluencer.
Hon är draken som var med och grundade Footway och riskkapitalbolaget BackingMinds, som gör affärer på andra investerares fördomar. Sara ägnar sitt liv åt att driva förändring genom investeringar, bygga broar mellan vanligt folk och näringslivet och vurmar för varje människas makt att göra skillnad. Med sina investeringar är hon en av de mest tongivande i modeindustrins omställning.
Sara har blivit nominerad till Sveriges second hand-profil, utsedd till en av Sveriges mäktigaste techinvesterare av Dagens Industri, Supertalang av Veckans Affärer, Årets Mama av tidningen Mama och en av Näringslivets Mäktigaste kvinnor av Veckans Affärer.